بورس تعیین‌کننده قیمت نهاده در سال 1402 / عوارض صادرات محصولات آب‌بر 3 درصد می‌شود

بورس تعیین‌کننده قیمت نهاده در سال 1402 / عوارض صادرات محصولات آب‌بر 3 درصد می‌شود
طبق لایحه بودجه 1402 نهاده‌های کشاورزی شامل کود و بذر اعم از تولید داخلی و وارداتی در سال 1402 صرفاً به نرخ‌های مبتنی بر قیمت تمام شده و تک‌نرخی و در مورد اقلامی که در بورس کالا عرضه می شود به نرخ‌های کشف شده در بورس عرضه می‌شود.
: 4487

به گزارش کشاورزن پرس به نقل از فارس بر اساس بند ج تبصره 8 لایحه بودجه 1402 که امروز صبح از سوی رئیس جمهور به مجلس تقدیم شد، نهاده های کشاورزی شامل کود و بذر اعم از تولید داخلی و وارداتی در سال 1402 صرفاً به نرخ‌های مبتنی بر قیمت تمام شده و تک نرخی و در مورد اقلامی که در بورس کالا عرضه می شود به نرخ‌های کشف شده در بورس عرضه می‌‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی موظف است حمایت‌های لازم از تولید محصولات اساسی کشاورزی را مشروط به مدیریت الگوی کشت و رعایت مقررات مربوط و در نظر گرفتن بهبود بهره وری و کاهش مصرف آب در واحد محصول در سقف اعتبارات ردیف ذیربط ذیل سرفصل 520000 جدول شماره 9 این قانون به بهره برداران به عمل آورد.

برنامه حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی موضوع این تبصره مشتمل بر شرایط و میزان حمایت ظرف یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

* عوارض صادرات محصولات آب بر 3 درصد می‌شود

د - به منظور حفظ منابع آبی کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی گمرک جمهوری اسلامی ایران موظف است نسبت به افزایش تا سه درصد 3 درصد عوارض صادرات محصولات کشاورزی و غذایی آب بر, مازاد بر عوارض محصولات مشمول این بند در سال 1402 اقدام و درآمدهای حاصل از عوارض فوق را به ردیف درآمدی شماره 160147 واریز کند.

درآمد حاصله در سقف ردیف مربوطه به منظور اجرای الگوی کشت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

فهرست محصولات کشاورزی و غذایی مشمول این بند حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این قانون از سوی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت امور اقتصادی و دارایی  و گمرک جمهوری اسمی ایران اعلام می شود.

رفتن به بالا