رفع مشکل‌ بزرگ بانکی کشاورزان در لایحه بودجه/‌ سند اراضی و پروانه‌ وثیقه وام روستائیان می‌شود

رفع مشکل‌ بزرگ بانکی کشاورزان در لایحه بودجه/‌ سند اراضی و پروانه‌ وثیقه وام روستائیان می‌شود
در لایحه بودجه 1402 پیش بینی شده است که پروانه‌های چرای دام، پروانه چاه و سند زمین های کشاورزی به عنوان وثیقه وام روستائیان دریافت شود.
: 4488

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس در لایحه بودجه 1402 که امروز از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد، به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف اعتبارات ابلاغی ردیف ذیربط ذیل سرفصل 550000 جدول شماره 9 را بابت بدهی صندوق بیمه کشاورزی به بانک کشاورزی ناشی از تکالیف قانونی دولت در بیمه کشاورزی که به تایید مجمع عمومی صندوق و بانک کشاورزی و سازمان حسابرسی رسیده باشد، پس از دریافت شناسه تعهد از سازمان برنامه و بودجه کشور، به عنوان بدهی دولت به بانک کشاورزی منظور کند.

بانک کشاورزی متعهد به پرداخت منابع مذکور به صندوق بیمه محصولات کشاورزی خواهد بود.­

* تولید گلخانه‌ای در شهرک‌های صنعتی با تعرفه کشاورزی محاسبه می‌شود

همچنین تعرفه آب مصرفی کشت‌های گلخانه‌ای و کشاورزی صنعتی در شهرک‌های صنعتی، نواحی صنعتی و شهرک‌های کشاورزی به نرخ مصوب فعالیت‌های کشاورزی محاسبه می‌شود.

 مجتمع و شهرک‌های کشاورزی مصوب هیئت وزیران از مزایای مندرج در ماده 81 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 بهره مند می‌شوند.

 بانک مرکزی جمهوری اسمی ایران موظف است حداکثر یک ماه پس از ابلاغ این قانون طی دستورالعملی امکان پذیرش پروانه چرای دام، پروانه چاه کشاورزی، سند مالکی اراضی کشاورزی ضمانت زنجیره‌ای و حساب یارانه به عنوان و ثیقه و تضمین بازپرداخت تسهیلات دریافتی روستائیان، کشاورزان، دامداران سنتی و عشایر از بانک‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات اعتباری غیربانکی را فراهم ‌کند.

کاشت زمین‌های کشاورزی مورد اختلاف کشاورزان با ادارات منابع طبیعی استان‌ها که پرونده آنها در نوبت بررسی قراردارد با رعایت نظریه شماره 5908 فقهای شورای نگهبان مورخ 2۴/۱/۱373 تا زمان تعیین تکلیف نهایی در کمیته‌های رفع تداخل جهادسازندگی از جانب خود کشاورز بلامانع است.

رفتن به بالا