هشدار غول‌های بزرگ مواد غذایی برای افزایش قیمت جهانی در سال 2023

هشدار غول‌های بزرگ مواد غذایی برای افزایش قیمت جهانی در سال 2023
شرکت های بزرگ تولید کننده مواد غذایی در جهان برای ادامه افزایش قیمت ها در سال جدید هشدار دادند.
: 4573

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی رشد قیمت کالاهای اساسی در جهان همچنان ادامه دارد و بزرگترین تولیدکنندگان مواد غذایی به ادامه رشد قیمت‌ها هشدار می‌دهند.

نستله بزرگترین شرکت مواد غذایی جهان اعلام کرده است که قیمت اقلام اصلی در سال ۲۰۲۳ همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد این در حالی است که این غول بزرگ تولیدکننده مواد غذایی سال گذشته قیمت هارا ۸.۲ دهم درصد افزایش داد با این حال می‌گوید که این افزایش قیمت برای جبران هزینه ها کافی نبود.

مارک اشنایدر مدیرعامل شرکت نستله اعلام کرد ما هنوز در شرایطی هستیم که نتوانستیم ضرر های خود را جبران کنیم و در واقع در حال ترمیم سود ناخالص خود هستیم و مانند تمام مصرف کنندگان در سراسر جهان تحت تاثیر تورم قرار گرفته ایم و اکنون در تلاش برای جبران آن هستیم.

به گزارش فارس افزایش قیمت کالاهای اساسی در سال جدید میلادی هم ادامه دارد و علاوه بر شرکت های بزرگ تولید کننده نهاد‌های بین المللی هم در این باره هشدار دادند.

بر اساس این گزارش، شرکت های بزرگ یونیلور، کوکا کولا، هینکن،پالم اولیو، پروکتر، گمبل علاوه بر شرکت نستله افزایش قیمت های جهانی را خطر جدی برای تولید و مصرف کنندگان اعلام کرده اند.

رفتن به بالا