گاز رسانی به ۴۳ روستای استان البرز تا پایان ۱۴۰۰

لوله کشی گاز
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز گفت: اکنون از مجموع ۲۸۸ روستای استان البرز ۱۸۲ روستا تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند که تا پایان سال ۱۴۰۰ شمار آنها به ۲۲۵ روستا می رسد.
: 1437

به گزارش کشاورزان پرس به نقل ازروستا نیوز ، حسین تقی نژاد روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: با تلاش شبانه روزی مهندسان و کارکنان فنی این شرکت ۴۳ روستای این استان تا پایان سال جاری از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بیان داشت: در زمان حاضر نیز از مجموع ۱۷ شهر تابعه استان البرز، ۱۶ شهر تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند و گازرسانی به تنها شهر باقیمانده (آسارا) نیز در حال انجام است.

وی بیان داشت : از مجموع ۶ هزارو ۶۰۰ کیلومتر طول شبکه تغذیه و توزیع گاز استان البرز ، ۲۳۰ کیلومتر آن در سال ۹۹ اجرا شده است ضمن آنکه پارسال ۳۳ کیلومتر خط انتقال گاز در البرز اجرا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز افزود:  از کل ۶ هزارو۶۰۰ کیلومتر طول شبکه تغذیه و توزیع گاز البرز ، پنج هزارو۲۰ کیلومتر در مناطق شهری و یک هزارو۵۸۰ کیلومتر در مناطق روستایی احداث شده است.

تقی نژاد گفت: عملیات گازرسانی به مناطق حائز شرایط و فاقد گاز استان، با سرعت چشمگیر در دست اقدام قرار دارد و امید است که در آینده نزدیک، میزان درصد بهره مندی استان، به میانگین کشوری نزدیک و موجب ارتقای سطح رضایت و رفاه عمومی استان فراهم شود.

اکنون حدود ۹۹ درصد جمعیت شهری و بیش از ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان البرز تحت پوشش شبکه گاز طبیعی قرار دارند.

از مجموع حدود سه میلیون نفر جمعیت استان البرز حدود ۲ میلیون و ۸۴۰ هزار نفر در مناطق شهری و حدود ۱۶۰ هزار نفر در روستاها زندگی می کنند.

رفتن به بالا