آغاز مبارزه با سن گندم در سطح 60 هزار هکتار ار اراضی غلات استان خراسان رضوی

آغاز مبارزه با سن گندم در سطح 60 هزار هکتار ار اراضی غلات استان خراسان رضوی
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:مبارزه با آفت پوره سن در سطح ۶۰ هزار هکتار از اراضی غلات استان آغاز شده است.
: 1551

به گزارش کشاورزان پرس به نقل ازبه نقل از ایرنا، فاطمه حلاج‌نیا روز سه شنبه افزود: مبارزه با سن مادری در استان پایان یافته است و هم اکنون مبارزه در سطح پوره سن انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مبارزه با آفت سن مادری در ۸۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از گندمزارها و جوزارهای استان انجام شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: کشاورزان باید برای جلوگیری از خسارت سن در مرحله پوره براساس توصیه کارشناسان شبکه مراقبت شهرستانها به سرعت اقدام کنند تا از خسارت کمی و کیفی به محصولشان جلوگیری شود.

حلاج نیا افزود: آفت سن غلات، خشکی‌ دوست است و از سویی عرصه منابع طبیعی به دلیل کاهش بارندگی در سال زراعی جاری پوشش گیاهی مناسبی ندارد بنابراین شاهد افزایش هجوم این آفت به مزارع هستیم.

وی ادامه داد: به گندمکاران و جوکاران توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت و کاهش عملکرد کمی و کیفی محصول، در نخستین فرصت با مشورت کارشناسان شبکه مراقبت دولتی و خصوصی جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، عملیات مبارزه با آفت سن غلات را که از آفات مهم غلات است آغاز کنند.

سالاره برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را در اختیار دارد.

۱۴۲ هزار هکتار از کشتزارهای استان خراسان رضوی امسال به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص دارد

رفتن به بالا