مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت:

۱۷ گونه گیاه دارویی در این شهرستان خراسان رضوی کشت می‌شود

۱۷ گونه گیاه دارویی در این شهرستان خراسان رضوی کشت می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: ۱۷ گونه گیاه دارویی در این شهرستان خراسان رضوی کشت می‌شود که سال گذشته از کشتزارهای این حوزه پنج هزارو ۱۷۴ تن محصول برداشت و روانه بازار شده است.
: 3412

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، عطاءالله ابراهیمی افزود: فرمایشات معظم‌له در خصوص حوزه تولید،اشتغال و خودکفایی در کشاورزی و امنیت غذایی کشور برای وزارت جهادکشاورزی در گام دوم انقلاب اسلامی حکم "منشور راهبردی تحول بنیادین کشاورزی" را دارد که به تأمین امنیت غذایی و در نهایت اقتدار غذایی کشور شتاب مضاعف می‌بخشد.
وی گفت: این حرکت راهبردی علاوه بر تحقق امنیت غذایی، نقش ویژه‌ای را در خلق ثروت، اشتغال‌زایی، افزایش بهره‌وری، ارتقای درآمد و رشد اقتصادی کشور خواهد داشت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: وزارت جهادکشاورزی در سال ۱۴۰۱ عملیاتی‌‎سازی این فرمان را وظیفه راهبردی خود دانسته و با تأسی به شعار جهاد "همه با هم" تمام ظرفیت‎‌‍‍‍‌های موجود کشاورزی به ویژه ظرفیت سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) در کنار توانمندی فعالین، نخبگان، دانشگاهیان، نهادها، اتحادیه‌ها، تشکل‌های بخش را با مدیریتی جهادی به میدان خواهد آورد تا فرایند دانش‌بنیان‌سازی بخش کشاورزی شتاب بیشتری یابد.
آقای ابراهیمی گفت: در این راستا با ایجاد "قرارگاه کشاورزی دانش‌بنیان"، ضمن تدوین "بسته سیاستی حمایت از تولید دانش‌‎بنیان بخش کشاورزی" با راه‌اندازی "جهاد کارافرینی کشاورزی" در استان بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در طول زنجیره تأمین کشاورزی اقدام و در جهت ایجاد اشتغال‌آفرینی حداکثری مبتنی بر دانش گام برداشته خواهد شد.

رفتن به بالا