فرماندار شهرستان پاکدشت گفت:

باید کشاورزی را از فضای آزاد به گلخانه هدایت کرد

باید کشاورزی را از فضای آزاد به گلخانه هدایت کرد
فرماندار شهرستان پاکدشت گفت:حرکت به سمت کشت گلخانه‌ای، علاوه بر افزایش راندمان مصرف حامل‌های انرژی و آب زراعی، موجب افزایش چشمگیر تولید در سطح و اشتغال شده و به دلیل فراهم بودن بستر استفاده از کشاورزی نوین، زمینه توسعه فعالیت شرکت‌های بنیان در حوزه کشت گلخانه‌ای را فراهم می‌کند.
: 3899

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از ایرنا، محسن اردستانی روز یکشنبه در جریان بازدید از واحدهای گلخانه تولید گل و گیاه پاکدشت اظهار داشت:  کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب نیز نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون پاکدشت که با کمبود شدید منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود است.

اردستانی تصریح کرد: پاکدشت از هزار و ۲۳۷ هکتار گلخانه برخوردار است که از این میزان، ۹۸۷ هکتار زیر کشت گل و گیاه و ۲۵۰ هکتار زیر کشت سبزی و صیفی می‌رود.

فرماندار پاکدشت افزود: میزان تولید گل و گیاه در استان تهران سالانه یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون عدد و ۵۰ میلیون گلدان است که از این تعداد، یک میلیارد و ۲۰۰ هزار عدد گل شاخه بریده و ۲۳ میلیون گلدان در پاکدشت تولید می‌شود که این تعداد، ۹۱ درصد کل گل‌های تولید شده در استان تهران است که از این نظر، پاکدشت رتبه اول استان تهران و کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به این که پاکدشت از نظر تولید گل آنتوریوم و ارکیده مقام اول استان تهران و کشور را در اختیار دارد افزود: این شهرستان در صادرات انواع گل‌های شاخه‌ای نظیر رز، آنتوریوم، میخک، ژربرا، داودی، رز مینیاتوری، لیسیانتوس، استریلیتزیا، آلوستومریا و گل‌های گلدانی نظیر شمعدان، آژدر، ساندویلا، آنتوریوم، کالانکوآ و بنت القنسول فعال بوده و این محصولات به کشورهایی نظیر عراق، عمان، ارمنستان و باکو صادر شده است.

اردستانی مهمترین مشکل حوزه کشاورزی پاکدشت را کمبود منابع آبی اعلام کرد و افزود: کمبود منابع آبی باعث شده تا از ۲۳ هزارهکتار اراضی زراعی مرغوب کشاورزی پاکدشت، تنها ۱۷ هزار هکتار از این زمین‌ها زیر کشت انواع محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای می‌رود و عدم اختصاص آب از محل سد ماملو، کشاورزی در بخش‌های شمالی کانال انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران را تعطیل کرده است.

وی تأکید کرد: برای جبران کمبود منابع آبی، باید کشاورزی شهرستان را از فضای آزاد به گلخانه هدایت کرد و با استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری که دولت برای هر یک، تسهیلات ویژه‌ای به کشاورزان اعطا می‌کند، آب موجود در شهرستان را مدیریت کرد.

رفتن به بالا