بازار 1.7 میلیارد دلاری شیلات در روسیه و اوکراین/بازارهای همسایه را از دست دادیم

بازار 1.7 میلیارد دلاری شیلات در روسیه و اوکراین/بازارهای همسایه را از دست دادیم
رئیس سازمان شیلات ایران گفت:‌ با وجود بازار 1.7 میلیارد دلاری در روسیه و اوکراین و نیز کشورهای همسایه در حوزه شیلات نتوانسته ایم از این بازارها خوب استفاده کنیم.
: 4250

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس، حسین حسینی امروز در افتتاحیه رویداد کارآفرینی نوآورانه دانش بنیان و اشتغال آفرین حوزه شیلات با اشاره به نقش مهم تحقیقات در افزایش تولیدات شیلاتی گفت:‌ امسال ۷۰۲ هزار تن محصولات شیلاتی تولید شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات تاکید کرد: تنوع گونه ای از دیگر دستاوردهای تحقیقات در حوزه شیلات است که این تنوع هم به افزایش تولید و نیز به مقاومت در برابر بیماری ها می انجامد به طوری که اکنون در حوزه سردآبی تنوع بسیار مناسبی را داریم.

رئیس سازمان شیلات پایداری تولید را بسیار مهم خواند و گفت: هر کاری که در این حوزه انجام می شود باید پایداری داشته باشد یعنی تمام برنامه ها باید برای تداوم تولید در طولانی مدت باشد.

وی اضافه کرد: فرمان رهبر انقلاب در حوزه دانش بنیان و اشتغال، فرمان رئیس جمهور برای تولید غذای باکیفیت، ارزان و با منشأ داخلی بوده ونیز برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی چراغ راه ما در مسیر تولید است و ما بر این اساس پیش می رویم.

وی با اشاره به لزوم افزایش بهره‌وری در حوزه آبزی پروری در آب‌های شیرین گفت: باید در این زمینه توسعه عمودی را در دستور کار قرار دهیم و در توسعه افقی نیز به سمت سواحل و دریاها گام برداریم.

رئیس سازمان شیلات ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید تولیدکننده ما نگران بازار محصول تولیدی خود باشد، گفت: این اتفاق مناسبی نیست که با وجود بازارهای خوب در کشورهای همسایه محصول تولیدی تولیدکنندگان ما روی دست آنها می‌ماند و تولیدکننده دچار زیان می‌شود.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به ظرفیت ۱.۷ میلیارد دلاری شیلات در بازار روسیه و اوکراین گفت: متأسفانه ترکیه صاحب این بازار شد و ما نتوانستیم از این بازارها استفاده کنیم در باره استفاده از دیگر بازارهای همسایه هم عقب ماندگی داشتیم.

رفتن به بالا