آخرین خبرها از توافق اوراسیا با ایران برای ایجاد منطقه آزاد تجاری

آخرین خبرها از توافق اوراسیا با ایران برای ایجاد منطقه آزاد تجاری
ایجاد منطقه آزد تجاری با ایران توسط اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نهایی می شود.
: 4422

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از تاس، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، مذاکره خود بر ایجاد منطقه آزد تجاری با ایران و  مصر را نهایی می‌کند.

قرار است توافق نامه های مربوطه را پس از حل شدن مسائل امضاءکند که بر اساس آن عوارض گمرکی محصولات کشاورزی و صنعتی بین این کشورها کاهش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت توسعه و اقتصاد گفته است:‌مذاکره با ایران و مصر در مرحله فعالی است و ما در حال پیدا کردن راهکار برای معدودی از موارد هستیم و قرار است تعرفه های گمرکی صادرات برخی محصولات کشاورزی را کاهش دهیم.

د ر اوایل اکتبر گزارش شده بود که مقررات توافق کامل ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اوراسیا و ایران تقریبا تکمیل شده است.

در دسامبر سال 2021 رئیس شورای اقتصادی اوراسیا پیش نویس توافق داخلی برای ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اوراسیا و ایران  را تایید کرده بود این توافق سه ساله بود و یا می توانست هر زمانی که ایجاد منطقه آزاد تجاری موثر باشد ادامه یابد.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا که شامل کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و روسیه است  پیش از این برنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری با ویتنام، سنگاپور و توافق داخلی با ایران را داشتند. مذاکرات با مصر و رژیم صهیونیستی هم ادامه دارد.

رفتن به بالا