تأکید رهبر انقلاب بر ضرورت وجود آمار دقیق در بخش کشاورزی/ رصدخانه کشاورزی راه‌‌اندازی می‌شود

تأکید رهبر انقلاب بر ضرورت وجود آمار دقیق در بخش کشاورزی/ رصدخانه کشاورزی راه‌‌اندازی می‌شود
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه رهبر بزرگوار انقلاب بر ضرورت وجود آمار دقیق در بخش کشاورزی تاکید کردند، افزود: ‌در این راستا وزارت جهاد کشاورزی، رصدخانه کشاورزی را راه‌اندازی می‌کند که در آن آمار تولید همه محصولات کشاورزی، سطح زیر کشت آنها و تولیدکنندگان آنها مشخص خواهد شد.
: 4547

به گزارش کشاورزان پرس به نقل از فارس، ‌جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، در همایش معرفی دستاوردهای تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) به توصیه‌های چند روز پیش مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل اشاره کرد کرد و گفت: در آن جلسه رهبر انقلاب با اختصاص 45 دقیقه‌ بازدید از بخش کشاورزی بیشترین توجه را به این بخش داشتند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به ضرورت وجود آمار دقیق در بخش کشاورزی تاکید کردند، افزود: ‌وزارت جهاد کشاورزی در این راستا رصدخانه کشاورزی را راه‌اندازی می‌کند که در آن آمار تولید همه محصولات کشاورزی، سطح زیر کشت آنها و تولیدکنندگان آنها مشخص خواهد بود.

وی افزود: همین الان اگر جستجویی در اینترنت کنیم، بین 90 تا 140 میلیون تن میزان تولیدات بخش کشاورزی مطرح می‌شود، اما این آمارها دقیق نیست، حتی از منِ وزیر جهاد گرفته تا مسئولان دیگر بخش‌ها، آمار دقیقی از تولیدات بخش کشاورزی نداریم.

ساداتی نژاد آمار را اساس بخش تولید و امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: در همه دنیا به آمار به عنوان زیربنای مدیریت توجه می‌شود و امروز هم مرکز داده‌ها در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با همین رویکرد افتتاح شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکیدات دیگر مقام معظم رهبری در افزایش بهره‌روی در بخش کشاورزی بود، گفت: در این راستا کمیته ارزان‌سازی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی راه‌اندازی شد که با نفوذ دانش‌ و تحقیقات تولید را اضافه کنند،‌ درواقع بهره‌ورتر کنند. از سوی دیگر تلاش می‌شود دلالی در این بخش حذف شود که در این صورت ارزان‌سازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ در آن بازدید حضرت آقا تاکید کردند که بخش کشاورزی می‌تواند از همه اعتبارات صندوق توسعه ملی با مجوز مجلس استفاده کند، بنابراین معاونت برنامه‌ریزی وزارت جهاد در مجلس رایزنی‌های خود را برای تحقق این مسئله استفاده می‌کند.

به گفته ساداتی نژاد، استفاده از ظرفیت‌های بومی‌ دیگر تاکید مقام معظم رهبری بود و در این راستا وزارت جهاد کشاورزی تلاش خواهد کرد تا همه ظرفیت‌های بومی کشور استفاده کند.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری با اشراف و دقت کامل در مورد آمارهای بخش کشاورزی در مورد تولیدات بومی کشور صحبت می‌کردند و حتی به ظرفیت پنبه‌های رنگی در سیستان و بلوچستان اشاره فرمودند.

وی تصریح کرد که توجه ویژه آقا به بخش کشاورزی، نشان از اهمیت امنیت غذایی در کشور دارد و ما هم در این راستا تلاش می‌کنیم.

ساداتی نژاد در مورد سازمان تحقیقات هم گفت: این سازمان کار خود را خوب پیش می‌برد و پژوهش‌ها رو به رشد است اما مسئله ما این است که این سرعت رشد باید افزایش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: باید ارتباط نزدیکی بین تحقیقات کشاورزی و اجرا در کشور شکل بگیرد که در این صورت پژوهش بیشتر در خدمت تولید خواهد بود.

وی تصریح کرد: انتظار مردم از سازمان تحقیقات این است که هر روز پژوهش‌های جدیدی را ارائه دهند که اثرات آن در سفره مردم دیده شود.

بنابراین گزارش امروز از دستاوردهای تحقیقاتی سازمانتحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و با شعار «کشاورزی دانش‌بنیان ضامن امنیت غذایی است»، رونمایی شد.

رفتن به بالا